standarde
Procedura, conform OHSAS 18001
O procedura (conf. OHSAS 18001 pentru sanatate si securitate la locul de munca) este un mod specificat de a efectua o activitate sau un proces. Procedurile pot fi documentate sau nu. O procedura documentata descrie si controleaza un proces sau o activitate logic distincta, inclusiv datele asociate de intrare si de iesire. Procedurile documentate pot […]
20th June 2012ISO 27001 2005 – cap. 5. Gestionati SMSI-ul organizatiei dvs.
Standardul pentru securitatea informatiei ISO IEC 27001 2005 – cap. 5. Gestionati SMSI-ul organizatiei dvs. 5.1 Aratati ca va sprijiniti SMSI. • Demonstrati ca managerii dvs. sprijina elaborarea unui SMSI. • Demonstrati ca managerii dvs. sprijina implementarea unui SMSI. • Demonstrati ca managerii dvs. sprijina administrarea SMSI-ului conf. ISO 27001. • Demonstrati ca managerii dvs. […]
16th June 2012OHSAS 18001 – Cerinte privind planificarea
Materialul de mai jos va prezinta cap.4 sectiunea a 3-a a standardului OHSAS 18001 in limbaj informal, usor de inteles. Standardul este folosit pentru a elabora sisteme de managementul sanatatii si securitatii ocupationale (SMSSO). 4.3 Cerinte privind planificarea 4.3.1 Analizati-va riscurile legate de sanatatea si securitatea ocupationala si alegeti masuri de control. • Identificati pericolele […]
30th May 2012Cerinte generale OHSAS 18001
OHSAS 18001 este un standard care trateaza sanatatea si securitatea ocupationale (SSO) Sectiunea 4.1 a standardului pentru sanatatea in munca prezinta cerintele generale, pe care vi le prezentam pe scurt in sectiunea care urmeaza. Elaborati un sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale (SMSSO) pentru organizatia dvs. • Dezvoltati un SMSSO care sa fie […]
12th May 2012ISO 9001 cap.7 – Cerinte de realizare
ISO isi prezinta cerintele in sectiunile 4 – 8 ale ISO 9001 2008. Urmatorul material va prezinta pe scurt, pe intelesul tuturor, sectiunea 7 a standardului pentru managementul calitatii. 7. Cerintele de realizare – ISO 9001 7.1 Controlati planificarea realizarii produselor • Stabiliti un proces de planificare a realizarii produselor • Planificati realizarea produselor organizatiei […]
16th April 2012Cerinte de management ISO 9001
Cerinte de management ale standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii 5.1 Aratati-va angajamentul pentru calitate • Sprijiniti dezvoltarea SMC in organizatia dvs. • Sprijiniti implementarea SMC in organizatia dvs. • Sprijiniti eforturile de a imbunatati continuu caracterul efectiv al SMC in organizatia dvs. 5.2 Concentrati-va pe clienti Cresteti satisfactia clientilor asigurandu-va ca ati identificat cerintele clientilor. […]
11th March 2012HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point)
Termenul HACCP reprezinta un acronim al Hazard Analysis Critical Control Point, venind din limba engleza, putand fi tradus ca „Analiza riscurilor si controlul punctelor critice”. HACCP inglobeaza un pachet de norme cu aplicabilitate in domeniul alimentar si farmaceutic, axandu-se pe identificarea unor categorii de riscuri specifice, pe determinarea punctelor de control al acestor riscuri concomitent […]
3rd March 2012Managementul securitatii resurselor umane in ISO 27002
Standardul pentru securitatea informatiei ISO IEC 27002 2005 – cap.8 Managementul securitatii resurselor umane, explicat: 8.1 Puneti accentul pe securitate inainte de angajare. 8.1.1 Definiti-va rolurile si responsabilitatile in ceea ce priveste securitatea. 8.1.2 Verificati specializarea intregului personal nou angajat. 8.1.3 Folositi contracte pentru a proteja informatiile organizatiei dvs. 8.2 Puneti accentul pe securitate in […]
20th February 2012ISO 28000 – Cerinte privind planificarea securitatii
ISO 28000, standardul pentru managementul securitatii lantului de aprovizionare, prezinta in cap. 4 cerintele privind planificarea securitatii Analizati amenintarile asupra securitatii si alegeti masuri de control. • Identificati amenintarile asupra securitatii si evaluati-va riscurile. • Definiti o metodologie prin care sa identificati amenintarile care pot aparea referitor la securitatea lantului de aprovizionare al organizatei dvs. […]
31st December 2011ISO 9004 – mediul care sa sprijine imbunatatirea
Standardul ISO 9004-4 1993 pe intelesul tuturor. Indrumari pentru imbunatirea calitatii : Creati un mediu sociocultural care sa sprijine imbunatatirea Urmatoarele valori descriu un mediu sociocultural care sprijina si incurajeaza imbunatatirea continua a calitatii, conform ISO 9004. Managerii pot ajuta la crearea acestui mediu astfel: • Avand incredere in angajati. • Respectand angajatii. • Incurajand […]
7th December 2011