• Informații despre certificarea ISO, la un click distanță!

    » V-ati lovit pana acum de rigiditatea unor firme de consultanta ISO sau a unor organisme de certificare in a raspunde simplu la nevoile societatii dvs. de obtinere a unui certificat ISO sau, pur si simplu, de a primi doar anumite informatii? Doriti ca lucrurile sa fie mai simple?

    » Cere o COTATIE DE PRET sau alte informatii GRATUIT

ISO 9001: Reprezentantul managementului – Sinteza ideilor principale

ISO 9001

Conducerea superioara trebuie sa numeasca un reprezentant cu putere decizionala care urmeaza sa:

• Asigure faptul ca este implementat si operationalizat un sistem de management al calitatii
• Raporteze conducerii de varf cu privire la modalitatea in care functioneaza sistemul de management al calitatii si la actiunile necesare pentru a-l corecta/imbunatati
• Asigure faptul ca cerintele clientilor sunt comunicate si intelese de catre toti angajatii implicati in activitatile organizatiei (pe scurt, faptul ca personalul “asculta” vocile consumatorilor)

Reprezentantul managementului poate servi drept legatura cu mediul extern al organizatiei, in ceea ce priveste problematica legata de sistemul de management al calitatii.

ISO 9004

Se pledeaza pentru ideea ca reprezentantul managementului sa joace cel mai activ rol in gestionarea si supravegherea sistemului de management al calitatii si in comunicarea cu clientii si alte parti interesate referitor la problematica calitatii.

Cerinte de documentare

• Nu este necesara o documentatie dedicata; cu toate acestea se recomanda implementarea unui proces documentat de planificarea a sistemului de management al calitatii si/sau inregistrari ale activitatilor planificate.
• Desi nu este dedicat crearii, implementarii si revizuirii sistemului de management al calitatii, un proces documentat pentru planificarea sistemului de management al calitatii va ajuta persoanele implicate in acele activitati de planificare si le va sprijini, prin crearea unei proceduri documentate si inregistrari ale procesului de planificare.

Intrebari utile pentru auditul intern

• Organizatia a numit unul sau mai multi reprezentanti ai managementului?
• Sunt definite responsabilitatile si capacitatile de decizie ale reprezentantului managementului?
• Planificarea sistemului de management al calitatii ia in consideratie nevoile organizatiei pe masura ce apar modificari organizationale?
• Reprezentantul managementului a implementat un sistem/program pentru comunicarea cerintelor consumatorilor in cadrul organizatiei?
• Reprezentantul managementului raporteaza conducerii superioare cu privire la performanta sistemului de management al calitatii?
• Reprezentantul managementului promoveaza cresterea gradului de receptivitate fata de cerintele consumatorilor in cadrul intregii organizatii ?

Rezumatul activitatilor de management legate de reprezentantul managementului

• Rolul reprezentantului managementului este de a sprijini operarea eficienta si eficace a sistemului de management al calitatii si de a-l imbunatati in mod continuu.
• Reprezentantul managementului detine o serie de responsabilitati suplimentare pentru a stimula receptivitatea fata de cerintele consumatorilor.
• Reprezentantul managementului se asigura de faptul ca planificarea are rolul de a pune bazele si de a moderniza continuu un sistem de management al calitatii conform ISO 9001, care indeplineste cerintele organizatiei.

Rezumatul actiunilor legate de reprezentantul managementului

Conducerea de varf a organizatiei trebuie sa numeasca un manager autorizat sa supravegheze sistemul de management al calitatii.

1. Asigurati-va ca exista proceduri documentate pentru sistemul de management al calitatii. O procedura documentata trebuie sa fie:
a. Creata
b. Documentata
c. Implementata
d. Mentinuta
2. Comunicati si raportati conducerii superioare cu privire la:
a. Performanta sistemului de management al calitatii
b. Orice imbunatatiri necesare sistemului de management al calitatii
3. Promovati receptivitatea fata de nevoile consumatorilor in cadrul intregii organizatii.

20th February 2015 - ISO 9001: Reprezentantul managementului – Sinteza ideilor principale » standarde

Despre InfoCert

Informatii online despre consultanta ISO, despre managementul calitatii si implementare ISO, certificare ISO 9001, 14001, 22000, 27001, 13485, HACCP, OHSAS 18001, SA 8000.
Citeste in continuare »

Recomandari

Organisme de certificare, Firme de consultanta ISO, Implementare OMFP 946 - Control intern managerial la Institutii publice, Cursuri auditori ISO externi/interni sisteme management, Marcaj CE de conformitate, ANRE