ISO 19011 2011 – Anexa B.2: Examinarea documentelor
In timpul desfasurarii unui audit, este de asteptat ca auditorii sistemelor de management sa examineze documentele organizatiei auditate.
Cu toate acestea, nu toate documentele sunt relevante sau corespunzatoare domeniului acoperit de audit, astfel incat trebuie atinse anumite obiective, iar unele documente trebuie tratate cu deosebita grija. Tinand cont de aceste aspecte, auditorii ar trebui:
1. Sa stabileasca daca informatiile cuprinse in documentele auditatului sunt sau nu adecvate.
1.1. Sa se asigure ca informatiile sunt complete.
1.1.1. Sa se asigure ca intregul continut estimat este cuprins in document.
1.2. Sa se asigure ca informatiile sunt corecte.
1.2.1. Sa se asigure ca tot continutul este in conformitate cu surse demne de incredere, cum sunt standardele si reglementarile.
1.3. Sa se asigure ca informatiile sunt coerente.
1.3.1. Sa se asigure ca tot continutul este coerent si concordant cu ale documente conexe.
1.4. Sa se asigure ca informatiile sunt de actualitate.
1.4.1. Sa se asigure ca intregul continut este actualizat.
2. Sa stabileasca daca informatiile din documentele auditatului pot fi folosite sau nu in respectivul audit.
2.1. Sa se asigure ca documentele sunt relevante si se incadreaza in domeniul respectivului audit.
2.2. Sa se asigure ca documentele sprijina si ajuta la indeplinirea obiectivelor respectivului audit.
3. Sa stabileasca daca informatiile din documentele auditatului trebuie sa fie protejate si manipulate cu grija deoarece asa specifica reglementarile privind securitatea informatiei.