Cerinte de management ISO 9001
Cerinte de management ale standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii
5.1 Aratati-va angajamentul pentru calitate
• Sprijiniti dezvoltarea SMC in organizatia dvs.
• Sprijiniti implementarea SMC in organizatia dvs.
• Sprijiniti eforturile de a imbunatati continuu caracterul efectiv al SMC in organizatia dvs.
5.2 Concentrati-va pe clienti
- Cresteti satisfactia clientilor asigurandu-va ca ati identificat cerintele clientilor.
- Cresteti satisfactia clientilor asigurandu-va ca ati indeplinit cerintele clientilor.
5.3 Sprijiniti politicile calitatii
• Asigurati-va ca politicile calitatii din organizatia dvs. servesc scopurilor generale.
• Asigurati-va ca politicile calitatii lamuresc clar nevoia ca cerintele sa fie indeplinite.
• Asigurati-va ca politicile calitatii se dedica imbunatatirii continue a caracterului efectiv al SMC.
• Asigurati-va ca politicile calitatii sprijina activ obiectivele calitatii in organizatia dvs.
• Asigurati-va ca politicile calitatii sunt comunicate si discutate pretutindeni in organizatia dvs.
• Asigurati-va ca politicile calitatii sunt analizate periodic pentru a fi siguri ca ele sunt inca adecvate.
5.4 Efectuati o planificare a sistemului de management al calitatii ISO 9001
5.4.1 Stabiliti-va obiectivele calitatii.
- Sprijiniti stabilirea unor obiective ale calitatii
- Stabiliti obiective ale calitatii pentru organizatia dvs.
- Asigurati-va ca obiectivele calitatii sunt efective.
5.4.2 Planificati-va sistemul de management al calitatii.
- Planificati infiintarea SMC.
- Planificati documentarea SMC.
- Planificati implementarea SMC.
- Planificati mentinerea SMC.
- Planificati imbunatatirea continua a SMC.
5.5 Dedicati SMC responsabilitate si autoritate
5.5.1 Definiti factorii de responsabilitate si autoritate.
- Asigurati-va ca factorii de responsabilitate si autoritate privind SMC sunt definiti.
- Asigurati-va ca factorii de responsabilitate si autoritate privind SMC sunt comunicati pretutindeni in organizatia dvs.
5.5.2 Creati pozitia de reprezentant al managementului.
- Numiti in functie un reprezentant al managementului pentru a supraveghea SMC.
- Imputerniciti acest reprezentant al managementului cu autoritate si responsabilitate in privinta SMC.
5.5.3 Sprijiniti comunicarea interna.
- Asigurati-va ca procesele adecvate de comunicare sunt stabilite in cadrul organizatiei.
- Asigurati-va ca se poate vorbi cu adevarat despre o comunicare interna in cadrul organizatiei.
5.6 Efectuati analize manageriale ale SMC – ISO 9001
5.6.1 Analizati sistemul de management al calitatii.
- Efectuati analize manageriale ale SMC la intervale planificate.
- Evaluati oportunitatile de imbunatatire.
- Evaluati nevoia de a face schimbari.
- Mentineti o evidenta asupra analizelor manageriale.
5.6.2 Examinati intrarile acestor analize.
- Examinati informatiile despre SMC (intrarile)
5.6.3 Generati iesiri din aceste analize.
- Luati hotarari si efectuati actiuni cu privire la analizele manageriale (iesiri) pentru a imbunatati organizatia.
- Luati hotarari si efectuati actiuni cu privire la analizele manageriale (iesiri) pentru a schimba orientarea generala asupra calitatii.
- Luati hotarari si efectuati actiuni cu privire la analizele manageriale (iesiri) pentru a trata nevoile de resurse.
(articol despre: cerinte iso 9001, implementare ISO 9001, consultanta iso 9001, managementul calitatii, certificare iso 9001)