standarde
ISO 19011 – Indrumari pentru auditarea sistemelor de management al mediului
Standardul ISO 19011 (indrumari pentru auditarea sistemelor de management al mediului) a fost publicat in luna octombrie a anului 2002 ca raspuns la cererea publica privind necesitarea unor orientari legate de auditarea sistemelor de management combuinate. Standardul ISO 19011 se constituie intr-un ghid complet pentru auditarea sistemelor de management al calitatii si/sau al sistemelor de […]
12th April 2016Specificatiile ISO 14001
In vederea unei implementari cu succes a sistemului de management al mediului ISO 14001 (implementare ISO 14001) organizatia trebuie sa inteleaga deplin specificatiile standardului si elementele esentiale, cum ar fi planificarea si politica de mediu, implementarea si operationalizarea, actiunile corective, preventive si analiza efectuata de management. Aceste aspecte reunesc cerintele esentiale prevazute de standardul ISO […]
20th April 2015ISO 9001: Reprezentantul managementului – Sinteza ideilor principale
ISO 9001 Conducerea superioara trebuie sa numeasca un reprezentant cu putere decizionala care urmeaza sa: • Asigure faptul ca este implementat si operationalizat un sistem de management al calitatii • Raporteze conducerii de varf cu privire la modalitatea in care functioneaza sistemul de management al calitatii si la actiunile necesare pentru a-l corecta/imbunatati • Asigure […]
20th February 2015BS 10500, standardul international ISO anti-mita
Organismul national britanic de standardizare membru ISO, British Standards Institute (BSI), a inaintat o propunere privind un nou standard international ISO care va ajuta organizatiile din intreaga lume sa isi elaboreze masuri eficiente anti-mita. Membrul ISO reprezentand SUA, American National Standards Institute (ANSI) a invitat toate partile interesate sa isi prezinte observatiile si comentariile privind […]
12th August 2014Principiile managementului riscului conform ISO 31000
Acest articol prezinta o trecere in revista extinsa a sectiunii a 3-a a standardului ISO 31000, un standard general de management al riscului si anume sectiunea “principiile managementului riscului”. Sectiunea 3(A) Managementul riscului ar trebui sa creeze si sa protejeze valoarea. • Folositi managementul riscului pentru a crea si a proteja valoarea. o Creati si […]
27th July 2013Seria de standarde de calitate ISO 9000
Seria de standarde de calitate ISO 9000 a fost creata de Organizatia internationala pentru standardizare ( International Organization for Standardization – ISO) sub forma unor cerinte internationale cu aplicabilitate pentru sistemele de management al calitatii. In prezent seria ISO 9000 este prezenta in peste 178 de tari, cu peste un milion de certificari la nivel […]
1st June 2013Competenta auditorului, conform ISO 19011
Mai jos va prezentam o “traducere” in limbaj usor de inteles a punctului 7 al standardului ISO 19011:2011, un standard pentru auditarea sistemelor de management 7. Competenta auditorului 7.1. Elaborati un proces de evaluare a auditorului • Dezvoltati un proces pentru a evalua membrii echipei de audit. • Planificati evaluarea membrilor echipei dvs. de audit. […]
28th April 2013Activitatile de audit, conform ISO 19011
Gestionati-va activitatile de audit • Realizati activitati de audit care sunt in concordanta cu programul de audit al sistemului de management. (Partea a 5-a). Incepeti-va activitatile de audit Efectuati si controlati activitatile de audit • Asigurati-va ca a fost numit cate un sef al echipei de audit pentru fiecare audit in parte. • Asigurati-va ca […]
26th December 2012Cerintele confirmarii sigurantei alimentare conf. ISO 22000
ISO isi prezinta cerintele in sectiunile 4 – 8 ale ISO 22000 2005. Urmatorul material prezinta sectiunea a 8-a a standardului pentru siguranta alimentara 8. Cerintele confirmarii sigurantei alimentare 8.1 Confirmati-va si imbunatatiti-va metodele de siguranta alimentara • Planuiti modul in care puteti confirma ca metodele de siguranta alimentara functioneaza. • Implementati planuri care sa […]
1st December 2012ISO 19011 2011 – Anexa B.2: Examinarea documentelor
In timpul desfasurarii unui audit, este de asteptat ca auditorii sistemelor de management sa examineze documentele organizatiei auditate. Cu toate acestea, nu toate documentele sunt relevante sau corespunzatoare domeniului acoperit de audit, astfel incat trebuie atinse anumite obiective, iar unele documente trebuie tratate cu deosebita grija. Tinand cont de aceste aspecte, auditorii ar trebui: 1. […]
26th June 2012