ISO 9004 – Abordarea – Elemente de managementul calitatii
Abordarea orientata spre raportul proces-cost
• Abordarea orientata spre raportul proces-cost selecteaza un proces, apoi isi da seama cat costa sa serveasca nevoilor clientilor sai. Aici costurile se impart in felul urmator:
• Costul conformitatii. Aici se adauga toti banii cheltuiti pentru garantarea faptului ca procesul va continua sa functioneze adecvat.
• Costul neconformitatii. Aici se adauga toti banii pe care trebuie sa-i cheltuiti deoarece procesul nu reuseste sa functioneze adecvat.
Abordarea orientata spre raportul calitate-pierdere
• Abordarea orientata spre raportul calitate-pierdere pune accentul pe pierderile cauzate de calitatea scazuta. Ea imparte pierderile dupa cum urmeaza:
• Pierderi tangibile. Acestea sunt pierderi rezultate din retusari, reparatii, lucrari din timpul garantiei s.a.m.d.
• Pierderi intangibile. Acestea sunt pierderi cauzate de oportunitati pierdute, ineficiente in sistem s.a.m.d.