ISO 9001 2008
ISO 9001:2008 – Sisteme de management al calitatii – Cerinte
ISO 9001 este un standard pentru uzul oricarei organizatii care proiecteaza, dezvolta, manufactureaza sau instaleaza orice tip de produs sau care presteaza orice fel de serviciu.
In cadrul ISO 9001:2008 sunt prezentate o serie de cerinte pe care o organizatie trebuie sa le indeplineasca in vederea obtinerii satisfactiei consumatorilor, prin intermediul furnizarii de produse si servicii ridicate calitativ, indeplinind asteptarile clientilor.
Sunt incluse si cerinte pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii, iar pentru acest deziderat se pot gasi o multitudine de sfaturi utile in cadrul ISO 9004:2000.
ISO 9001 este singurul tip de standard din familia ISO 9000 pentru a carui implementare ISO se poate elibera o certificare ISO 9001 din partea auditorilor de terta parte.
Trebuie observat faptul ca certificarea nu este descrisa ca o „nevoie” a unei organizatii pentru folosirea ISO 9001 (a se vedea ISO 9001:200, sectiunea 1 – Scop) dar se recunoaste ca certificarea poate fi folosita in scopuri promotionale ( a se vedea ISO 9001:2000 sectiunea 0.1 – Introducere )