Certificare ISO 9001
Ce este ISO 9001:2008?
Acesta este un standard international care prezinta cerintele care trebuie indeplinite de sistemul de management al calitatii din cadrul unei organizatii.
ISO 9001:2008 este singurul standard din familia ISO 9000 care poate fi utilizat in scopul de evaluare a conformitatii. Este important sa intelegem totusi ca ISO este organismul care dezvolta si publica standardul, dar nu “certifica” organizatii.
Obiectivele ISO 9001
Obiectivul ISO 9001:2008 este de a oferi un set de cerinte care, in cazul in care sunt puse in aplicare in mod eficient, vor asigura dezvoltarea afacerii dvs. si indeplinirea asteptarilor clientilor dar si cele ale membrilor organizatiei.
Cerinte ISO 9001
Cerintele acopera o gama larga de subiecte, inclusiv angajamentul cadrelor de conducere ale furnizorilor d-voastra referitor la calitate, orientarea catre client a acestora, alocarea adecvata de resurse, garantarea competentei angajatilor, procesele de management (din cadrul productiei, furnizarii de servicii si din zona de suport administrativ), planificarea procesului de implementare a managementului calitatii, proiectarea produselor, procesarea comenzilor, achizitiile, monitorizarea si comensurarea proceselor comerciale si ale produselor, actiuni preventive/corective si cerinte pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii.
Un ultim aspect, dar nu neglijabil, se refera la cerinta impusa furnizorului de a monitoriza perceptiile consumatorilor referitoare la calitatea produselor oferite si cea a serviciilor prestate. ISO 9001:2008 nu specifica cerintele necesare ale bunurilor sau serviciilor furnizate. Acest proces tine exclusiv de consumator, acesta exprimandu-si clar dorintele si asteptarile legate de un anumit produs sau serviciu.
Puteti lua in considerare diverse surse pentru clarificarea acestor aspecte cum ar fi specificatiile de produs, schite, standarde de produs nationale si internationale, cataloagele de produse ale furnizorilor si orice alte documente relevante.
Standardul valabil publicat in acest moment, ISO 9001:2008, este ultima editie din acesta serie, standard utilizat de organizatii din 175 de tari drept cadru de baza pentru sistemul de management al calitatii.
ISO 9001:2008, Sistem de management al calitatii – Cerinte, reprezinta cea de a patra editie a standardului publicat in 1987, standard devenit un adevarat reper in asigurarea capacitatii de a statisface cerintele de calitate si de a imbunatati statisfactia clientilor in relatia acestora cu furnizorii.
ISO 9001:2008 nu contine cerinte suplimentare fata de editia din anul 2000, pe care o inlocuieste. Sunt oferite clarificari suplimentare bazate pe experienta de opt ani in implementarea pe scara globala a standardului si sunt introduse o serie de schimbari cu intentia de a imbunatati continutul standardului prin armonizarea cu standardul referitor la sistemul de management al mediului, ISO 14001:2004.