• Informații despre certificarea ISO, la un click distanță!

    » V-ati lovit pana acum de rigiditatea unor firme de consultanta ISO sau a unor organisme de certificare in a raspunde simplu la nevoile societatii dvs. de obtinere a unui certificat ISO sau, pur si simplu, de a primi doar anumite informatii? Doriti ca lucrurile sa fie mai simple?

    » Cere o COTATIE DE PRET sau alte informatii GRATUIT

Politica in domeniul calitatii, conform ISO 9001

Ghid de Responsablitatea managementului in privinta Politicii in domeniul calitatii (punctul 5.3 din standardul ISO 9001)

Politica in domeniul calitatii– Sinteza ideilor principale

ISO 9001

Conducerea de varf este responsabila pentru garantarea faptului ca politica in domeniul calitatii angajeaza organizatia pentru conformitatea fata de toate cerintele si fata de imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii, ca aceasta este corespunzatoare si constituie o baza potrivita pentru fundamentarea obiectivelor din domeniul calitatii, ca este comunicata si inteleasa de catre intreaga organizatie si este analizata pentru a se determina gradul de concordanta cu caracteristicile organizatiei implementatoare.

ISO 9004

Se prezinta ce ar trebui sa ia in considerare conducerea superioara la elaborarea politicii in domeniul calitatii si se precizeaza conditiile care permit folosirea acesteia in imbunatatirea sistemului de management al calitatii.

ISO 9000

In sectiunea 3.2.4 se defineste “politica in domeniul calitatii” drept o expresie formala a “conceptelor si orientarilor in domeniul calitatii ale unei organizatii”. In sectiunea 2.5, “Politica si obiectivele din domeniul calitatii” se explica scopul politicii si rolul ei in raport cu obiectivele.

Cerintele de documentare

• Este necesara declaratia cu privire la politica din domeniul calitatii.
• Trebuie sa tineti cont de faptul ca politica din domeniul calitatii trebuie sa includa angajamentul pentru imbunatatirea continua si fata de obiectivele cuantificabile.

Intrebari utile pentru auditul intern

• Politica din domeniul calitatii este documentata?
• Politica din domeniul calitatii ofera un cadru pentru elaborarea si analizarea obiectivelor din domeniul calitatii?
• Politica din domeniul calitatii demonstreaza angajamentul fata de indeplinirea cerintelor si include prevederi legate de imbuntatirea continua?
• Managementul organizatiei analizeaza si revizuie in mod regulat politica din domeniul calitatii pentru asigurarea concordantei?
• Inregistrarile cu privire la analizele efectuate de management indica faptul ca politica din domeniul calitatii a fost analizata si revizuita in mod regulat pentru asigurarea concordantei?
• Obiectivele de calitate ofera dovezi masurabile cu privire la faptul ca organizatia indeplineste propria politica din domeniul calitatii?
• Personalul organizatiei cunoaste ce inseamna politica din domeniul calitatii si care este rolul lui in derularea si respectarea politicii?

Rezumatul activitatilor de management legate de politica din domeniul calitatii

• Managementul de varf este responsabil pentru conturarea viziunii asupra sistemului de management al calitatii, din care vor deriva obiectivele de calitate; managementul trebuie sa foloseasca politica de calitate ca o modalitatea de a conduce organizatia catre imbunatatirea propriei performante.
• Politica trebuie sa fie ambitioasa dar realista si oportuna pentru organizatie.

Rezumatul actiunilor legate de politica din domeniul calitatii

Conducerea de varf trebuie sa elaboreze si sa mentina o politica in domeniul calitatii.

1. Elaborarea unei politici in domeniul calitatii care:

1.1 Este adecvata scopului organizatiei
1.2 Include drept obligatie conformitatea fata de cerinte
1.3 Include drept obligatie imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii
1.4 Ofera un cadru pentru obiectivele din domeniul calitatii

2. Comunicarea in cadrul intregii organizatii a politicii de calitate si asigurarea faptului ca acesta este inteleasa
3. Analiza politicii din domeniul calitatii pentru asigurarea adecvarii permanente; analizele efactuate de management reprezinta oportunitati pentru a derula aceste actiuni.

9th November 2014 - Politica in domeniul calitatii, conform ISO 9001 » Articole

Despre InfoCert

Informatii online despre consultanta ISO, despre managementul calitatii si implementare ISO, certificare ISO 9001, 14001, 22000, 27001, 13485, HACCP, OHSAS 18001, SA 8000.
Citeste in continuare »

Recomandari

Organisme de certificare, Firme de consultanta ISO, Implementare OMFP 946 - Control intern managerial la Institutii publice, Cursuri auditori ISO externi/interni sisteme management, Marcaj CE de conformitate, ANRE