Dezvoltarea planului calitatii si al auditului intern
Dezvoltarea planului calitatii si al auditului intern, conform ISO 9004 / 1993 pentru managementul calitatii produselor prelucrate
Dezvoltati un plan al calitatii
Dezvoltati un plan al calitatii. Dezvoltati si documentati un plan al calitatii ori de cate ori intentionati sa lansati un proiect de dezvoltare a unui nou produs, serviciu sau proces. Planul calitatii elaborat de dvs. ar trebui sa:
• Defineasca obiectivele calitatii pe care doriti sa le indepliniti.
• Aloce responsabilitati si autoritate pentru fiecare faza a proiectului.
• Expuna pasii de urmat pentru implementarea planului.
• Specifice testele, inspectiile si auditurile care trebuie efectuate.
• Explice cum poate fi modificat planul calitatii.
Dezvoltati un plan pentru auditul intern al calitatii
• Dezvoltati un plan pentru auditul intern al calitatii. Dezvoltati un plan de audit care sa descrie maniera in care vor fi evaluate in mod curent toate elementele si aspectele implicate in sistemul calitatii. Planul dvs. de audit intern ar trebui sa:
• Enumere activitatile si zonele care vor fi verificate.
• Precizeze calificarile pe care trebuie sa le aiba auditorii.
• Descrie modul in care vor fi raportate rezultatele auditului.
Efectuati audituri interne
• Efectuati audituri interne. Aceste audituri ar trebui sa evalueze:
• Structurile care privesc organizatia si interactiunile din cadrul acesteia.
• Politicile, procedurile, planurile si programele.
• Modelele de lucru si comportamentul personalului.
• Instrumentele, tehnologiile si echipamentul.
• Procesele, produsele si serviciile.
• Documentele, rapoartele si evidentele.
• Pregati rapoartele de audit intern. Aceste rapoarte ar trebui:
• Sa enumere neconformitatile, deficientele si cauzele.
• Sa recomande actiuni corective si preventive.
• Sa evalueze actiunile corective care au fost luate ca raspuns la auditurile calitatii din trecut.