Articole
Managementul calității și certificarea ISO 9001
Managementul calității este o componentă esențială a succesului oricărei companii. ISO 9001 este standardul internațional de management al calității care ajută organizațiile să-și îmbunătățească procesele și să crească satisfacția clienților. Certificarea ISO 9001 confirmă faptul că o companie își gestionează afacerile în conformitate cu standardul. ISO 9001 este un cadru pentru îmbunătățirea continuă a proceselor […]
26th April 2023Angajamentul managementului in implementarea si mentinerea ISO 9001
In ce constau cerintele ISO 9001? Este necesar ca managerii de top ai organizatiei sa demonstreze angajarea in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea continua a eficientei sistemului de management al calitatii conform cu standardul ISO 9001:2015. Exista cerinte de baza care se afla in directa responsabilitate a managementului, fiind descrise in cadrul sectiunii a cincea a […]
1st November 2018Implementarea ISO 14001: angajati un consultant sau implementati singur standardul?
Ar trebui sa angajati un consultant care sa va ajute la implementarea sistemului de management al mediului (SMM) sau ar trebui sa o faceti singur? Care sunt avantajele si potentialele capcane? Cum puteti obtine cat mai mult pentru banii platiti daca angajati un consultant si care sunt criteriile pe care ar trebui sa le folositi […]
27th January 2018Cum sa va mentineti un sistem de management al calitatii conform ISO 9001
ISO 9001 este un standard pentru sistemele de management al calitatii (SMC), creat si publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO), cel mai mare editor de standarde internationale din lume. Sistemele de management al calitatii au fost concepute pentru a pune la dispozitia organizatiilor un cadru formal pentru imbunatatirea proceselor care au legatura cu calitatea […]
5th December 2016Cum trebuie structurat planul de continuitate a activitatii conform ISO 22301
Conform observatiilor consultantilor ISO, companiile considera ca cele mai dificile lucruri in managementul continuitatii afacerii si managementul securitatii informatiei sunt doua la numar: evaluarea riscurilor si planificarea continuitatii activitatii. Va prezentam mai jos cateva sfaturi referitoare la planurile de continuitate a activitatii (PCA). Ce este un plan de continuitate a activitatii? Potrivit standardului international ISO […]
6th February 2016Politica in domeniul calitatii, conform ISO 9001
Ghid de Responsablitatea managementului in privinta Politicii in domeniul calitatii (punctul 5.3 din standardul ISO 9001) Politica in domeniul calitatii– Sinteza ideilor principale ISO 9001 Conducerea de varf este responsabila pentru garantarea faptului ca politica in domeniul calitatii angajeaza organizatia pentru conformitatea fata de toate cerintele si fata de imbunatatirea continua a sistemului de management […]
9th November 2014Validarea, ca proces ISO 9001
Validarea este un proces. Ea foloseste probe obiective pentru a confirma ca cerintele definitorii unei folosiri sau aplicatii anume au fost indeplinite conform menirii lor. Ori de cate ori cerintele au fost indeplinite, se ajunge la o pozitie validata. Procesul de validare poate fi efectuat in conditii de folosire reala sau intr-un mediu de folosire […]
31st July 2014Cerintele de documentare prevazute de standardul ISO 9001
Documentele solicitate de ultima versiune a standardului de calitate ISO 9001 sunt: 1. Manualul calitatii 2. Politica de calitate 3. Obiectivele de calitate 4. Inregistrarile cu privire la calitate 5. Sase proceduri: I. Controlul documentelor (4.2.3) II. Controlul inregistrarilor (4.2.4) III. Auditul intern (8.2.2) IV. Controlul produselor neconforme (8.3) V. Actiuni corective (8.5.2) VI. Actiuni […]
15th June 2014ISO si mediul ambiant
ISO (Organizatia internationala pentru standardizare) are drept membri peste 160 de institute nationale de standardizare, din toate regiunile globului. Cu un portofoliu de peste 18000 de standarde ISO ofera instrumente practice pentru toate cele trei dimensiuni ale dezvoltarii sustenabile: economica, societala si de mediu. In ansamblul lor, standardele ISO pentru mediul industrial, guvernamental sau societal […]
22nd August 2013Lucruri esentiale in cadrul auditului extern de certificare ISO
Care sunt aspectele asupra carora se concentreaza auditorul, in cadrul auditului extern de certificare? Cele mai comune probleme identificate in cadrul unui audit de certificare se refera la aspecte legate de documentatie, calibrare, inregistrari ale programului de pregatire profesionala, elementele actiunilor corective/preventive si ale problemelor identificate in cadrul auditurilor interne, colaborarea cu subcontractori nevalidati, absenta […]
12th August 2013